Arches National park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Pierre en Nelly Romgens - WaarBenJij.nu Arches National park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Pierre en Nelly Romgens - WaarBenJij.nu

Arches National park

Door: Nellie

Blijf op de hoogte en volg Pierre en Nelly

15 Mei 2022 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen vroeg op, want we moeten tussen 8 en 9 uur bij de ingang van het park zijn. De broodjes zijn gesmeerd voor onderweg en veel water en ander drinken in de rugzak. Eerst even in Moab een ontbijt en dan op weg. Gelukkig wisten wij, dat je voor dit Park een reservering nodig had. Toch zijn er altijd lui die zich niet voorbereiden. Die staan dan ook in de rij en moeten rechtsomkeer.

Dan begint onze wandeling naar Delicate Arch en dat is een flinke klim. Ik draag vandaag de rugzak en dat is maar goed, want het 2 uur bergopwaarts en al heel heet. Maar het is dan toch gelukt. Boven moet Sandra nog onder Arch gaan staan voor een foto. We eten een broodje en dan weer naar beneden.

dat gaat wat sneller, maar het wordt steeds warmer. Pierre heeft genoeg voor vandaag, daarom loop ik met Sandra iets later nog twee korte trailtjes naar Sand Dune Arch en naar de Landscape Arch. Dan is onze energie ook op. Gelukkig kunnen we na de laatste trail vers water tappen. Pierre heeft gewacht in de auto en als we weer terug zijn rijden we nog even naar de Windowssection. Intussen is het in Moab al 32 graden en liggen we uitgeput op de bank.

Morgen gaat het naar Torrey.

• 16 Mei 2022 - 10:00

Leon:

Ziet er al warm uit op de foto's.