Yosemite - Reisverslag uit Groveland, Verenigde Staten van Pierre en Nelly Romgens - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Groveland, Verenigde Staten van Pierre en Nelly Romgens - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Nellie

Blijf op de hoogte en volg Pierre en Nelly

25 Mei 2022 | Verenigde Staten, Groveland

We zijn vandaag de hele dag in Yosemite. De rit van ons hotel tot aan Mariposa Grove duurt best wel lang. We willen naar de dikke sequoia’s. Echter er is van alles veranderd. Er is een grote parkeerplaats gemaakt en vanaf vrijdag rijden er pas de pendelbussen. In de welkomsthal is niets te eten te koop behalve zo iets als een muesli reep. Water hebben we genoeg , dan maar zo’n reep en wat zoute knabbeltjes.

We moeten helaas te voet verder en dat valt enigszins tegen, want het is allemaal bergopwaarts. Er lijkt geen eind aan te komen. Bovendien is er heel veel schade aan de prachtige bomen door brand en een storm in januari. Maar het is gelukt. Naar beneden gaat sneller en dan moeten we weer bijna 2 uur terug rijden. Helaas hebben we niet alles kunnen doen in Yosemite, want de Tioga pas is nog steeds dicht.

Morgen terug naar San Francisco. Koffers weer netjes inpakken, want alles moet er weer in.