Van Moab naar Torrey - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Pierre en Nelly Romgens - WaarBenJij.nu Van Moab naar Torrey - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Pierre en Nelly Romgens - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Torrey

Door: Nellie

Blijf op de hoogte en volg Pierre en Nelly

16 Mei 2022 | Verenigde Staten, Torrey

Vanmorgen na het ontbijt uit Moab vertrokken naar Torrey in Utah. Omdat ik het richting bordje met route 131 hen gemist, moeten we terug rijden naar het noordelijk deel van Canyonlands. Dit is een flink stuk. We rijden helemaal tot het einde door. Daar is dan een geweldig uitzicht over het park. De verdere uitzichten liggen dan verder aan de rechter kant. Tot aan de mesa Arch. Dat is nog wel een stukje lopen, maar het loont de moeite.

Als we dan hier gezien hebben, wat we willen zien we op het einde nog de trein de “Rockey Mountaineer” staan. Dan kunnen we niet anders dan een stukje Interstate nemen. Geen andere weg mogelijk. Bij een afrit nemen we een sandwich.

Dan gaat de route door de woestijn tot Hanksville waar we een gigantische cola tappen.

Het is behoorlijk heet en de airconditioning heeft veel werk. Het landschap is zeer afwisselend, wat een rotspartijen met veel kleurschakeringen. Nu nog een klein ritje door Capital Reef N P en het oude Fruita schooltje. Ons einddoel Torrey met ons hotel Broken Spur is dan snel gevonden.

Een teleurstelling. We kunnen niet dineren hier, omdat een bus met gasten is gearriveerd en moeten ergens in Torrey gaan eten. Ontbijt gaat wel.?????

Onderweg ook nog de Goblin Valley bezocht, geweldig mooi.

Morgen naar Bryce Canyon.

• 17 Mei 2022 - 09:39

Leon: