zuidwaarts - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Pierre en Nelly Romgens - WaarBenJij.nu zuidwaarts - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Pierre en Nelly Romgens - WaarBenJij.nu

zuidwaarts

Door: Nellie

Blijf op de hoogte en volg Pierre en Nelly

06 Mei 2022 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen lekker ontbeten bij Mason. We zijn daar al in 1995 geweest met An en Piet.

nog steeds prima verzorgd. Daarna gaan we de koffers inpakken en in de auto laden.

Op weg naar de halte van de cable car op Powel, kaartjes kopen en even later zitten we erin op weg naar Fishermanswarff.

Bij Lombardstreet stappen we uit, om te voet nar beneden te lopen over de slingerende weg.

Het is dan nog een klein stukje naar Ghirardelli, maar eerst nog even kijken of de Golden Gate Bridge niet meer in de mist is. Gelukkig hebben we nu meer zicht op de brug.

Bij Ghirardelli moet ik toch echt een ijsje hebben, nog steeds overheerlijk.

Nou nog even naar Fishermanswarff en Pier 39, waar de zeehonden op de vlonders liggen te luieren of te vechten met elkaar onder luid gebrul.

Omdat we besloten hebben vandaag dan toch over de Golden Gate te rijden, gaan we nu terug naar de auto, te voet en dat viel tegen. De heuvels gingen wel heel erg stijl en heel vaak op en af. Per saldo hadden we 13 km gelopen en daar waren onze benen niet zo blij mee.

Eenmaal uit San Francisco zuidwaarts langs de mooie kust, onderweg even stoppen om te kijken naar de mooie bloemetjes in de berm en de ruige kust van de Pacifik.

Aangekomen bij Howard Johnson motel op zoek naar een hapje, vandaag is dat Thais.

• 06 Mei 2022 - 16:10

Leon:

Lekker stukje lopen . Gaat berg op berg af. Gaat idd in de benen zitten. Smakelijk eten.